Lansare Matei Florian – Cexina Catapuxina

Facebook Event

tim.php

♒︎ Someș Delivery 2017. Imaginăm Someșul Viitorului ♒︎

Matei Florian şi Cexina Catapuxina la Cluj

Ce faci dacă nu găseşti cuvintele potrivite ca să-i spui cuiva ce simţi? Poţi, la fel ca personajul-narator al lui Matei Florian, să inventezi unele noi. „Cexina Catapuxina” e replica sa preferată atunci când cuvintele obişnuite nu-i sunt suficiente pentru a-şi exprima sentimentele.

Vă așteptăm, așadar, la lansarea unui roman îndelung așteptat de iubitorii de literatură contemporană română. Asta pentru că precedentele cărți ale lui Matei Florian (Băiuțeii, 2006 și Și Hams și Regretel, 2009) au atins, la modul cel mai plăcut, mulți cititori. Ei bine, Cexina Catapuxina (ed. Polirom, 2016) nu a înșelat aceste așteptări, confirmând unul dintre cei mai talentați și personali prozatori ai noii generații. Unul care-și permite să meargă împotriva trendurilor și cererii pieței, intrând extrem de adânc în interioritatea unui personaj excentric și dezvăluind sâmburele superb al nebuniei lui.

Scenariul evenimentului: o prezentare a cărții de Alex Ciorogar, urmată de o lectură a autorului și un dialog cu acesta moderat de Mihai Mateiu.

„Am primit romanul ăsta exact aşa: gata scris. Mi l-a dăruit, la ceas de seară, un bărbat ciudat, cu un ochi ceva mai mare decît celălalt. Nu s-a prezentat, i-am aflat mai tîrziu numele. Mi-a spus că are încredere în mine şi că eu voi şti mai bine ce să fac cu manuscrisul lui. L-am întrebat despre ce e vorba înăuntru. Mi-a spus că despre lucruri mici, aproape invizibile, despre o lupă şi nişte insecte, despre iubiri şi cuvinte într-o limbă necunoscută. Mi-a zis că, dacă îmi place, îl pot semna eu, el n-o să se supere. M-a rugat la sfîrşit să-i promit însă că nu-i voi schimba titlul ăsta imposibil: Cexina Catapuxina. I-am promis. Mi-a strîns mîna, apoi a plecat. Sper că, oriunde ar fi acum, îi e bine.” (Matei Florian)

Matei Florian (n. 1979) este prozator și jurnalist.

Mulțumim pentru sprijinul în organizarea acestui eveniment Editura Poliromși Hotel Sun.

***
Acest eveniment are loc în cadrul Someș Delivery – un proiect independent care provoacă și testează ideile comunității pentru integrarea Someșului în viața orașului Cluj-Napoca.

Someș Delivery este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.​

——
Ilustrație cover bazată pe un portret al autorului realizat de Mircea Struțeanu.

produs_imagine

 

Leave a Reply

